Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Όμορφη παραπλάνηση

 Δεν πιστεύω πως είμαι σε θέση να αναλύσω τον όρο της ομορφιάς. Μπορούμε να την διακρίνουμε, να την θαυμάσουμε, να την χρησιμοποιήσουμε/εκμεταλλευτούμε και άλλα τόσα θετικά γνωρίσματα τα οποία την καθιστούν αναγκαία στην ζωή μας. Τι γίνεται όμως με τις αρνητικές επιδράσεις της στην καθημερινότητα ; Αυτό θα προσπαθήσω να προσεγγίσω παρακάτω.
 Είναι αυτά τα αρνητικά γνωρίσματα που καλώς η κακώς οι περισσότεροι από μας τα έχουμε αναλογιστεί. Ένα κλασικό παράδειγμα αποτελεί αυτό της γυναίκας και σπάνια και του άντρα. Όταν δηλαδή είναι αρκετά όμορφοι/ες ώστε να σκεφτούν ότι ίσως ο/η σύντροφος τους είναι μαζί τους κυρίως για αυτό, παραμελώντας κάποια εσωτερικά χαρακτηριστικά τους. Ακόμα αυτό το φαινόμενο μπορεί να παρατηρηθεί και μέσα σε μια φιλία ανάμεσα σε άτομα του ίδιου φύλλου. Κυρίως διότι ξέρουν έστω ασυνείδητα ότι θα έχουν κάποια συμφέροντα μέσα από αυτήν ή ακόμα και το ότι θα έχουν τον ανταγωνιστή τους από κοντά. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο φόβος προσέγγισης κάποιου ατόμου που βλέπεις ερωτικά διότι όπως λένε οι Αμερικανοί είναι "out of your league".
 Η ομορφιά παραπλανεί. Στις νεανικές ηλικίες, περισσότερο, μπορούμε να παρατηρήσουμε πως ο όμορφος τείνει να είναι αρκετά κοινωνικός ώστε να παραμελεί κάποιες υποχρεώσεις του.  Παραπλανιέται, τρέχει να προλάβει να επιβεβαιώσει την ομορφιά που βλέπει κάθε μέρα στον καθρέφτη του. Εμφάνιση, διαπροσωπικές σχέσεις κ.α. Όσο για αυτόν που δεν θεωρείται τόσο όσο ο παραπάνω, συνήθως αποστασιοποιείται από κάποιο μέρος του κοινωνικού του περίγυρου, αφού δέχεται κάποιον κοινωνικό ρατσισμό, μαθαίνει να ασχολείται περισσότερο με άλλα πράματα. Αυτά είναι η προσωπική πρόοδος, π.χ να είναι καλός στα μαθήματα του, υπεύθυνος κ.α. Αυτός που έχει και τα δύο παραπάνω χαρακτηριστικά, ασχέτως της ομορφιάς του είναι πάντα ο πιο άξιος.
 Σέβομαι και θαυμάζω το σαγηνευτικά όμορφο άτομο το οποίο δεν παραπλανήθηκε από την ίδια του την ομορφιά. Το άτομο όχι μόνο που έμαθε να προοδεύει, αλλά και που δεν επηρεάστηκε  στις διαπροσωπικές του σχέσεις, που έμαθε να φέρεται στους άλλους σαν να μην είχε ούτε ομορφιά ούτε ασχήμια. Το άτομο που παρά την ομορφιά του έμεινε ταπεινόφρων.

 Θα χαρακτήριζα το όμορφο άτομο το περισσότερο αναλώσιμο από όλα. Σε μια τριανταφυλλιά, τα ομορφότερα τριαντάφυλλα, είναι αυτά που είθισται να κόβονται συχνότερα. Θα κοπούν, δεν θα προλάβουν να ωριμάσουν και θα μαραζώσουν πρόωρα. Σαν ανθίσουν πάλι, θα γίνει το ίδιο. Ένας όμορφος και δύσμοιρος κύκλος ζωής. Το όμορφο τριαντάφυλλο θα ευχόταν να το είχε πάρει αυτός που το άφησε, όταν πέρασε και το θαύμασε.

  Οι παραπάνω θέσεις μου αποτελούν προσωπικές εμπειρίες και βιώματα, και αυτό ακριβώς εκφράζω. Και τονίζω πως μιλούν για μια πλειοψηφία και όχι ολότητα.

ΥΓ. Καλό μήνα.

4 σχόλια:

  1. Έχεις δίκιο πως γενικότερα ο κόσμος δίνει μεγαλύτερη αξία στην εξωτερική ομορφιά απ' όσο θα έπρεπε αλλά το θέμα μπορείς να το προσεγγίσεις και με την θεωρία της εξέλιξης. Ψυχολόγοι έχουν βρει πως αυτό που θεωρεί όμορφο και ελκυστικό ένας άντρας ή μια γυναίκα είναι στην ουσία το "υγιές".
    Π.χ. ένας άντρας γυμνασμένος, με ωραία χαρακτηριστικά ελκύει γιατί δείχνει υγιείς, δηλαδή θα ήταν ιδανικό ταίρι για αναπαραγωγή.
    Από αυτήν την άποψη ο "ρατσισμός" που περιγράφεις είναι αναπόφευκτος (είναι στην φύση μας).
    Προσωπικά πιστεύω πως ο κόσμος πρέπει να είναι ανοιχτόμυαλος και να καλλιεργεί συνέχεια την κριτική του σκέψη. Να καταλάβει πως έννοιες όπως η ομορφιά και η ασχήμια είναι αν όχι τελείως επιφανειακές, τελείως προσωπικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καποιος κοινωνικος ρατσισμος ειναι σιγουρα αναποφευκτος. Οσο για αυτο που ειπες στο τελος σιγουρα δεν μπορει να ισχυει μετα απο ενα σημειο. Δηλαδη δεν γινεται να ειναι τελειως προσωπικη η ομορφια. Ειναι θεμα αισθητικης, σεξισμου κ.α
    Η λεξει "ομορφος" που χρησιμοποιω στο κειμενο ειναι ολα αυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ότι υπάρχει μια πλειοψηφία που θεωρεί κάτι όμορφο δεν σημαίνει πως αυτό είναι. Ο καθένας το κρίνει από τη δική του πλευρά. Επίσης η ομορφιά έχει πολλές πλευρές. Άλλη η ομορφιά που σε ελκύει σεξουαλικά και άλλη η ομορφιά που σε ηρεμεί ή σε κάνει χαρούμενο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σου απαντησα πριν για ολα αυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή