Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Άκυρον3

 Πιθανότατα για να αναδειχτούμε σε μας του ίδιους, ή για να βρούμε την ευτυχία που μας αρμόζει αφού πιστεύουμε ότι κατέχουμε κάποια αλήθεια ή κάποια σπουδαία αξία, θα βαφτίσουμε εκείνον που ζήλεψε ή που φέρθηκε άδικα κ.α δυστυχή. " Κοίτα τον πως θέλει να δείχνεται, ο δυστυχής!".
Ας το σκεφτούμε πάλι. Κανείς δεν είναι δυστυχής από την στιγμή που δεν τηρεί κάποια αξία η οποία δικαιολογεί την απάρνηση της αντίστοιχης συμπεριφοράς. Ο ψυχικά άρρωστος που εφάρμοσε την αρρώστια του πάνω σε κάποιον δεν νιώθει δυστυχής. Αντίθετα, νιώθει πιο ευτυχισμένος από ποτέ. Αυτός που ένιωσες σήμερα πως σου συμπεριφέρθηκε άδικα, ήταν απλά ο εαυτός του, ήταν αυθόρμητος και δεν δίστασε να βγάλει προς τα έξω αυτό που νιώθει. Μόνο με μια αξία ή ας πούμε ηθική μπορεί να απαρνηθεί τον ίδιο του τον εαυτό.
 Δεν αξίζει καμιά λύπηση αυτός που είδαμε να θλίβεται δικαιολογημένα. Κάνει απλά αυτό που νιώθει και ξέρει πολύ καλά τον λόγο. Όσο πιο αυθόρμητοι είμαστε σε πολλά επίπεδα στη ζωή μας, τόσο πιο ευτυχισμένοι θα νιώθουμε. Πραγματικά δυστυχής είναι αυτός ο οποίος θλίβεται που θλίβεται. Κάτι τέτοιο μπορεί να νιώθει ο καταθλιπτικός, ο παρανοϊκός ή ακόμα κάποιος με μια ψυχική αρρώστια η οποία καταδικάζεται από την κοινωνία. Πρέπει να κατανοήσουμε την διαφορά αυτή. Η δυστυχία μιας συμπεριφοράς είναι ανάλογη με την συνείδηση που της αποδίδουμε. Αν δεν εφαρμόζω μια αξία πάνω στο άδικο, τότε αυτό σκορπίζεται ανελέητα στον περίγυρο μου δίχως καμιά αυτό-άρνηση. Εσύ αντιλαμβάνεσαι την δυσφορία που δέχεσαι από την κοινωνία διότι έχεις κάποιες αξίες σημαντικές για εσένα και πιστεύεις με πάθος την ορθότητα τους, αλλά δεν σημαίνει πως ο υπαίτιος είναι εξίσου δυστυχής με σένα. Αν το δούμε με αριθμούς, τότε θα μπορούσαμε να πούμε πως ζούμε σε μια ευτυχισμένη κοινωνία, ασχέτως του τι αντιλαμβάνεσαι και βλέπεις εσύ έξω.
 Η ιστορία μέχρι και σήμερα αποδεικνύει τον φόβο που έχει ο άνθρωπος απέναντι στις αξίες, και πέρα από αυτό, τις λανθασμένες αξίες που πάλι φοβάται να αλλάξει. Μέχρι τότε θα βρισκόμαστε στο φαύλο κύκλο που μας αρμόζει.

Σήμερα ένιωσα θλίψη αλλά δεν θλίβομαι για αυτό.
Όλα καλά. Δεν πτοούμε και παλεύω για το καλύτερο, δεν παύω να είμαι καιροσκόπος και τυχοδιώκτης. 

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

Ένα με την φύση

 Πόσο αξίζει άραγε κανείς να ζηλέψει ένα δάσος; Εκεί που το δέντρο δεν παύει να είναι δέντρο, εκεί που η φύση δεν αρνείται την φύση της. Ο άνθρωπος, όσο αφορά τα δικαιώματα του, δεν κατάλαβε ποτέ ότι για να πετύχει την αξιοζήλευτη συνύπαρξη των δέντρων ενός δάσους οφείλει να ξέρει ότι και αυτός αποτελεί ένα δέντρο, ένα δέντρο με την δική του ομορφιά, μέρος της ολότητας και πάντα με γερές ρίζες. Ο άνθρωπος-δέντρο, αυτός που όλη του τη ζωή δεν απαρνήθηκε την φύση του και δεν ξέχασε την βασική του τούτη ιδιότητα, αξίζει να παρατηρηθεί όσο κανένας άλλος. Ο άνθρωπος που ακόμα και όταν είδε πως κάποιοι ξεριζώθηκαν με την θέληση τους για να του κάνουν κακό, άνθρωποι που θέλησαν να τον αλλοιώσουν και να τον καταστρέψουν για δικούς τους λόγους, δεν έπαψε ποτέ να υποστηρίζει την φύση του, που δεν ξεριζώθηκε ποτέ για κανέναν. Εκείνος που με όλα τα κακά που δέχτηκε, έμαθε πως η μόνη του άμυνα είναι να δυναμώσει τον φλοιό του και τίποτα περισσότερο, που δεν ξέχασε ποτέ τα δικαιώματα του.

Έτσι όπως ο άνθρωπος-δέντρο, έτσι και η μοναχική ψυχή σε αυτό τον κόσμο δεν επιδιώκει ούτε ζητά από κανένα να του αφαιρέσει αυτή την ιδιότητα, παρά μόνο να την εκτιμήσει.