Με αφορμή τις πρόσφατες διαδηλώσεις των ομοφυλοφίλων θα προσπαθήσω παρακάτω να δικαιολογήσω το πιστεύω μου πάνω σε τούτη την πράξη, δηλαδή ότι αποτελεί κάτι ανώφελο εκ μέρους τους. Θα επιχειρήσω να εμβαθύνω στο θέμα όσο μπορώ και να εξετάσω τα ουσιαστικά αποτελέσματα τούτων των διαδηλώσεων, αλλά τα αποτελέσματα και μόνο, όχι τα αίτια.
Βεβαίως και η μάζα, ο αριθμός έχουν δύναμη και το γνωρίζουμε πολύ καλά αυτό, μας το έχει διδάξει και η ιστορία. Αλλά στην προκείμενη περίπτωση τούτη η προσπάθεια μάζωξης τι δύναμη έχει; Ας δούμε μεμονωμένα κάθε κατηγορία ατόμου ανάλογα με το πιστεύω του πάνω σε αυτή την ξεχωριστή ομάδα ατόμων. Προφανώς και αυτός που τους υποστηρίζει ή δεν τείνει να έχει κάποιο πρόβλημα με δαύτους δεν θα ενοχληθεί στη ιδέα ότι υπάρχει κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή έξω στο δρόμο, και πιθανότατα να τους υποστηρίξει. Όμως, για αυτόν που αποσκοπείτε όλη αυτή η ενέργεια των ομοφυλοφίλων τι άλλαξε πραγματικά; Πέρα από το ότι πλέον πρέπει να αποδεχτεί την ύπαρξη τους γύρω του ασχέτως τον αριθμό τους, άλλαξε έστω και λίγο τις πεποιθήσεις του για αυτή την ομάδα ατόμων; Βεβαίως και όχι. Πιθανότατα να τους αντιπαθήσει περισσότερο και να βρίζει το γυαλί της τηλεόρασης μέχρι αύριο.
Μια δημιουργία ενός ομοιογενούς όχλου στη προκείμενη περίπτωση πέρα από την υπηρέτηση ενός συναισθήματος και την διέγερση ερεισμάτων των διάφορων κατηγοριών που ειπώθηκαν παραπάνω δεν πετυχαίνει σαφώς τίποτα. Μια τέτοια προσπάθεια θα έπρεπε να αποσκοπεί την εκλογίκευση και μόνο, αλλά ποιος μπήκε στον κόπο να αλλάξει τα πιστεύω του μετά από όλα αυτά; Προσωπικά πιστεύω ότι μια προσπάθεια εκλογίκευσης των ενάντιων θα ήταν περισσότερο κερδοφόρα αν κάποιος, έστω ένας, μοίραζε φυλλάδια γράφοντας με μια μικρή προσπάθεια ρητορικής σε αυτό λογικά και γοητευτικά επιχειρήματα. Ας αφήσουμε λοιπόν την υπερηφάνεια ( μια έννοια που αντιπαθεί ο γράφον ) και τις μικροπρέπειες κατά μέρος.
Τέτοιες κακές και μικροπρεπείς προσπάθειες διεκδίκησης από ανθρώπους θα τις βλέπουμε συνεχώς, ασχέτως του τι είναι. Ίσως όλα είναι πιο εύκολα από ότι φαίνονται αλλά εμείς κρυβόμαστε.
Δεν μπορώ να πω ότι μπήκα δυναμικά στο μπλογκ αυτό μετά από τόσο καιρό, όμως, ο γράφων δεν βάζει πρόγραμμα στις σκέψεις του. Στην προκείμενη περίπτωση η ανάρτηση αυτή γράφτηκε με αφορμή μια συζήτηση με φίλους ένα βράδυ.
Βεβαίως και η μάζα, ο αριθμός έχουν δύναμη και το γνωρίζουμε πολύ καλά αυτό, μας το έχει διδάξει και η ιστορία. Αλλά στην προκείμενη περίπτωση τούτη η προσπάθεια μάζωξης τι δύναμη έχει; Ας δούμε μεμονωμένα κάθε κατηγορία ατόμου ανάλογα με το πιστεύω του πάνω σε αυτή την ξεχωριστή ομάδα ατόμων. Προφανώς και αυτός που τους υποστηρίζει ή δεν τείνει να έχει κάποιο πρόβλημα με δαύτους δεν θα ενοχληθεί στη ιδέα ότι υπάρχει κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή έξω στο δρόμο, και πιθανότατα να τους υποστηρίξει. Όμως, για αυτόν που αποσκοπείτε όλη αυτή η ενέργεια των ομοφυλοφίλων τι άλλαξε πραγματικά; Πέρα από το ότι πλέον πρέπει να αποδεχτεί την ύπαρξη τους γύρω του ασχέτως τον αριθμό τους, άλλαξε έστω και λίγο τις πεποιθήσεις του για αυτή την ομάδα ατόμων; Βεβαίως και όχι. Πιθανότατα να τους αντιπαθήσει περισσότερο και να βρίζει το γυαλί της τηλεόρασης μέχρι αύριο.
Μια δημιουργία ενός ομοιογενούς όχλου στη προκείμενη περίπτωση πέρα από την υπηρέτηση ενός συναισθήματος και την διέγερση ερεισμάτων των διάφορων κατηγοριών που ειπώθηκαν παραπάνω δεν πετυχαίνει σαφώς τίποτα. Μια τέτοια προσπάθεια θα έπρεπε να αποσκοπεί την εκλογίκευση και μόνο, αλλά ποιος μπήκε στον κόπο να αλλάξει τα πιστεύω του μετά από όλα αυτά; Προσωπικά πιστεύω ότι μια προσπάθεια εκλογίκευσης των ενάντιων θα ήταν περισσότερο κερδοφόρα αν κάποιος, έστω ένας, μοίραζε φυλλάδια γράφοντας με μια μικρή προσπάθεια ρητορικής σε αυτό λογικά και γοητευτικά επιχειρήματα. Ας αφήσουμε λοιπόν την υπερηφάνεια ( μια έννοια που αντιπαθεί ο γράφον ) και τις μικροπρέπειες κατά μέρος.
Τέτοιες κακές και μικροπρεπείς προσπάθειες διεκδίκησης από ανθρώπους θα τις βλέπουμε συνεχώς, ασχέτως του τι είναι. Ίσως όλα είναι πιο εύκολα από ότι φαίνονται αλλά εμείς κρυβόμαστε.
Δεν μπορώ να πω ότι μπήκα δυναμικά στο μπλογκ αυτό μετά από τόσο καιρό, όμως, ο γράφων δεν βάζει πρόγραμμα στις σκέψεις του. Στην προκείμενη περίπτωση η ανάρτηση αυτή γράφτηκε με αφορμή μια συζήτηση με φίλους ένα βράδυ.