Έχω προαναφέρει από την πρώτη ανάρτηση ότι το blog αυτό θα θίγει θέματα κυρίως ψυχολογίας και κατ' επέκταση ανθρώπινης συμπεριφοράς. Στο παρακάτω κείμενο θα μιλήσω για ένα από τα βασικότερα ζητήματα ανθρώπινης ψυχολογίας τα οποία αφορούν το καθένα. Καλό θα είναι να τα γνωρίζεις και θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω το γιατί.
Στην παραψυχολογία ισχύει ο όρος εξιδανίκευση ή μετουσίωση, ο οποίος αναφέρει πως πολλές παρορμήσεις βιολογικής προέλευσης ,ο άνθρωπος τις εκφράζει με ένα τρόπο που θα είναι κοινωνικά αποδεκτός. Δηλαδή, πολλές καλλιτεχνικές δημιουργίες μάς οφείλονται σε διάφορες σεξουαλικές παρορμήσεις ή αλλιώς ένας με έντονες και ίσως ανώμαλες σεξουαλικές επιθυμίες έχει την τάση να ασχολείται με την τέχνη και να δημιουργεί θαυμαστά έργα. Επίσης, κάποιον με έντονες βίαιες παρορμήσεις θα τον δούμε να ασχολείται με αθλήματα ή ακόμα να θεωρείται υπερβολικά ανθρωπιστής, φιλόζωος κ.α. Γενικά θεωρείται ένας υγιής μηχανισμός άμυνας του ανθρώπου. Θα μου πεις, μα γιατί να τα γνωρίζω αυτά ; Τίποτα πιο ύψιστο δεν υπάρχει για τον άνθρωπο να γνωρίζει καλά τον εαυτό του. Όπως είπε ο Κεν Γουάιλμπερ " Για την ανάπτυξη του εαυτού μας χρειάζεται να έχουμε επαρκή γνώση των στοιχείων του εαυτού μας που δεν ξέρουμε ότι υπάρχουν". Καλό είναι να ξέρεις του δαίμονες σου. Είναι η βασική προϋπόθεση για να μάθεις να είσαι άνθρωπος, να ξέρεις να φέρεσαι στους άλλους και στον εαυτό σου, να μάθεις να μην ανταγωνίζεσαι κ.α . Όλοι έχουμε τους δαίμονες μας, και δεν μιλάω για τους δαίμονες που βλέπεις στις ταινίες, οι πραγματικοί δαίμονες είναι οι άνθρωποι στην ζωή μας. Οι άνθρωποι με τους οποίους διαφωνούμε, μισούμε, ζηλεύουμε , αυτούς που πληγώνουμε σωματικά η συναισθηματικά με κάθε τρόπο. Στην πραγματικότητα, δεν είναι ότι τους μισούμε ή ζηλεύουμε ποιότητες αυτών των ανθρώπων, είναι ότι μας θυμίζουν τους εαυτούς μας. Αντανακλούν δικά μας χαρακτηριστικά τα οποία θα θέλαμε να είχαμε περισσότερα η που δεν θα θέλαμε να έχουμε καθόλου. Όποτε αντί να παλέψουμε τους δαίμονες μας, να απαλλαχτούμε από αυτούς, πληγώνουμε αυτούς που μας τους θυμίζουν, αυτούς που μας θυμίζουν ότι δεν αρέσει στον εαυτό μας. Απογοητευόμαστε που δεν ελέγχουμε τα συναισθήματα αυτά αφού δεν ξέρουμε τι ακριβώς τα επηρεάζει και ξεσπάμε.
Όλα αυτά αγαπητέ αναγνώστη οφείλονται στο ότι δεν γνωρίζουμε τον εαυτό μας. Είτε τον καλό, είτε τον κακό. Πολλοί άνθρωποι που δεν γνώρισαν ποτέ τον εαυτό τους, τους δαίμονες τους, μείνανε στην ιστορία ως δαίμονες. Θα τους δεις στην εξουσία να κάνουν καταχρήσεις, θα τους δεις στην καθημερινότητα σου. Ο Καρλ Γιουνγκ είπε πως το να ξέρεις το δικό σου σκοτάδι είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίζεις το σκοτάδι των άλλων.
Πόσο φτωχός είναι αυτός που νομίζει πως κατέχει εξουσία, αυτός που νομίζει ότι έχει δικαιώματα που δεν του αρμόζουν στην πραγματικότητα, αυτός που πιστεύει ότι γνωρίζει τον εαυτό του και είναι περήφανος, όταν δεν τηρεί όλα τα παραπάνω...Αν θες να γνωρίσεις και να ζήσεις στα "παλάτια" του εαυτού σου, εκεί που το φως και η ευτυχία είναι αυθεντικά , πρέπει πρώτα να περάσεις μέσα από σκοτεινά δρομάκια, που φέρουν φόβο και λύπη.
Υ.Γ https://www.youtube.com/watch?v=nGdFHJXciAQ
Στην παραψυχολογία ισχύει ο όρος εξιδανίκευση ή μετουσίωση, ο οποίος αναφέρει πως πολλές παρορμήσεις βιολογικής προέλευσης ,ο άνθρωπος τις εκφράζει με ένα τρόπο που θα είναι κοινωνικά αποδεκτός. Δηλαδή, πολλές καλλιτεχνικές δημιουργίες μάς οφείλονται σε διάφορες σεξουαλικές παρορμήσεις ή αλλιώς ένας με έντονες και ίσως ανώμαλες σεξουαλικές επιθυμίες έχει την τάση να ασχολείται με την τέχνη και να δημιουργεί θαυμαστά έργα. Επίσης, κάποιον με έντονες βίαιες παρορμήσεις θα τον δούμε να ασχολείται με αθλήματα ή ακόμα να θεωρείται υπερβολικά ανθρωπιστής, φιλόζωος κ.α. Γενικά θεωρείται ένας υγιής μηχανισμός άμυνας του ανθρώπου. Θα μου πεις, μα γιατί να τα γνωρίζω αυτά ; Τίποτα πιο ύψιστο δεν υπάρχει για τον άνθρωπο να γνωρίζει καλά τον εαυτό του. Όπως είπε ο Κεν Γουάιλμπερ " Για την ανάπτυξη του εαυτού μας χρειάζεται να έχουμε επαρκή γνώση των στοιχείων του εαυτού μας που δεν ξέρουμε ότι υπάρχουν". Καλό είναι να ξέρεις του δαίμονες σου. Είναι η βασική προϋπόθεση για να μάθεις να είσαι άνθρωπος, να ξέρεις να φέρεσαι στους άλλους και στον εαυτό σου, να μάθεις να μην ανταγωνίζεσαι κ.α . Όλοι έχουμε τους δαίμονες μας, και δεν μιλάω για τους δαίμονες που βλέπεις στις ταινίες, οι πραγματικοί δαίμονες είναι οι άνθρωποι στην ζωή μας. Οι άνθρωποι με τους οποίους διαφωνούμε, μισούμε, ζηλεύουμε , αυτούς που πληγώνουμε σωματικά η συναισθηματικά με κάθε τρόπο. Στην πραγματικότητα, δεν είναι ότι τους μισούμε ή ζηλεύουμε ποιότητες αυτών των ανθρώπων, είναι ότι μας θυμίζουν τους εαυτούς μας. Αντανακλούν δικά μας χαρακτηριστικά τα οποία θα θέλαμε να είχαμε περισσότερα η που δεν θα θέλαμε να έχουμε καθόλου. Όποτε αντί να παλέψουμε τους δαίμονες μας, να απαλλαχτούμε από αυτούς, πληγώνουμε αυτούς που μας τους θυμίζουν, αυτούς που μας θυμίζουν ότι δεν αρέσει στον εαυτό μας. Απογοητευόμαστε που δεν ελέγχουμε τα συναισθήματα αυτά αφού δεν ξέρουμε τι ακριβώς τα επηρεάζει και ξεσπάμε.
Όλα αυτά αγαπητέ αναγνώστη οφείλονται στο ότι δεν γνωρίζουμε τον εαυτό μας. Είτε τον καλό, είτε τον κακό. Πολλοί άνθρωποι που δεν γνώρισαν ποτέ τον εαυτό τους, τους δαίμονες τους, μείνανε στην ιστορία ως δαίμονες. Θα τους δεις στην εξουσία να κάνουν καταχρήσεις, θα τους δεις στην καθημερινότητα σου. Ο Καρλ Γιουνγκ είπε πως το να ξέρεις το δικό σου σκοτάδι είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίζεις το σκοτάδι των άλλων.
Πόσο φτωχός είναι αυτός που νομίζει πως κατέχει εξουσία, αυτός που νομίζει ότι έχει δικαιώματα που δεν του αρμόζουν στην πραγματικότητα, αυτός που πιστεύει ότι γνωρίζει τον εαυτό του και είναι περήφανος, όταν δεν τηρεί όλα τα παραπάνω...Αν θες να γνωρίσεις και να ζήσεις στα "παλάτια" του εαυτού σου, εκεί που το φως και η ευτυχία είναι αυθεντικά , πρέπει πρώτα να περάσεις μέσα από σκοτεινά δρομάκια, που φέρουν φόβο και λύπη.
Υ.Γ https://www.youtube.com/watch?v=nGdFHJXciAQ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου